Buda på osålt annonsutrymme

Vad osålt annonsutrymme ska kosta bestämmer bara du själv. Men ju högre bud du lägger, desto mer prioriterar vi din kampanj. Buda och se vad du får. Men oavsett pris får du alltid marknadsföring i ett seriöst annonsnätverk med en köpstark målgrupp.

 

Internetmarknadsföringens valutor är: CPC, CPA, CPO och CPM.

 

 

Betala per klick - CPC

CPC innebär att du får betala per klick. Med CPC påverkas antalet exponeringar dels av ditt bud, men också av hur hög procent av dem som ser din banner som klickar på den. Så genom att ha en annons som drar till sig många klick kan du få fler visningar än de som lagt ett högre bud. Din banner kommer optimeras så att den placeras där den får flest klick. Detta sker utan någon extra kostnad. 

 

Betala för avslut - CPA eller CPO

Du betalar bara för de avslut som vi levererar. Antingen en del av ordervärdet, en fast kostnad för ett lead eller en action. Ett exempel på en action, förutom en ren order, är en beställning av en katalog eller liknande. Dessa affärer genomförs efter att vi testat t ex en CPC-kampanj där vi mäter konverteringsgraden. Om kampanjen är effektiv så finns det inga hinder för ett upplägg med CPA eller CPO. Vad CPA-nivån hamnar på beror på vilken klickfrekvens och konverteringsgrad kampanjen haft under det inledande testet. Om det inteär möjligt att gå vidare på CPA så kan kampanjen fortsätta på CPC eller CPM.

 

Betala för visningar - CPM

Här betalar du per tusen annonsvisningar. Välj CPM för en varumärkesbyggande kampanj eller om klickfrekvensen inte är så hög. Då styr vi så att antalet visningar fördelas jämnt över en förutbestämd tidsperiod, vilket kan vara specificerat ner till antal visningar per timme. Antalet visningar som genereras beror naturligtvis på budet och hur mycket utrymme som finns ledigt. 

Betala per klick

 

 

Kontakta oss för att betala per klick

 

 

Retargeting

Med en retargetingkampanj kan du rikta särskilda budskap och erbjudanden till de av dina besökare som sedan kommer in på tidningssajterna i vårt nätverk. Den här typen av annonsering har visat sig vara väldigt effektiv för att höja CTR och konverteringsgrad.


 

RTB (Real Time Bidding)

Med AdBid RTB kan annonsörer sätta upp kriterier för vilka målgrupper och kunder man vill nå, och vi ger sen annonsören möjlighet att bara betala för de besökare som motsvarar kriterierna. Det här gör att annonseringen blir mer precis och effektiv.